China Expert Ed Sander
Ed Sander is mede-oprichter van ChinaTalk, een organisatie gespecialiseerd in kennisoverdracht over China. Hij verzorgt lezingen, gastcolleges en trainingen en spreekt over digitalisering, de verschillen tussen Nederland en China op dat gebied, new retail, mobile payment, e-commerce, social media, de kansen in China en wat we kunnen leren van grote bedrijven zoals Alibaba, Tencent en apps als WeChat.
Ed heeft een achtergrond in database- en online marketing. Hij is co-auteur van het prijswinnende boek Event Driven Marketing en de internationale opvolger Follow That Customer! en voormalig docent bij Beeckestijn Business School. In 2011 besloot hij twee jaar vrijwilligerwerk te gaan doen in China. Daar werkte hij als marketing consultant voor een aantal non-profit organisaties in Xi’an. Hij trad tevens op als online marketing manager voor het Xi’an International Business Forum en gaf een aantal colleges aan de Shaanxi Normal University. In 2015 was hij bestuurslid van Guanxi.nl, de zakelijke netwerkorganisatie voor China.
Ed publiceerde ruim 150 artikelen over China voor websites als Customer Talk, China2025.nl, CRTV en gedrukte media als China Nu en Asian News. Elk jaar bundelt hij deze artikelen in gratis te downloaden e-books waarvan er inmiddels 4 verschenen zijn.
